Kennisbank
Allin-Rascom - Support Systeem > Allin-Rascom - Support Systeem > Kennisbank

Zoeken:


Krijg bij het versturen van e-mail de melding 550 authentication required

Oplossing

U kunt wel normaal u e-mail ophalen maar krijgt bij het verzenden in Outlook
de melding: 550 authentication required.

U kunt dit probleem oplossen door te gaan naar de eigenschappen van uw account, hieronder hebben wat stappen op een rijtje gezet. Dit voorbeeld is van Outlook, maar deze instellingen gelden ook voor Outlook Express, sommige schermpjes / invulvelden kunnen anders zitten dan in Outlook.

Stap 1:
Gaat u naar Extra, vervolgens naar Accountinstellingen, en kiest u voor 'bestaande e-mailaccounts weergeven of verwijderen'

Uit de nu volgende lijst met accounts, kiest u vervolgens het account wat deze error geeft en klikt u op wijzigen, u komt nu in de instellingen van dat account. 

Stap 2:
Kijk in dit scherm uw instellingen na en klik vervolgens op de knop 'meer instellingen' 

Stap 3:

In het nu geopende venster gaat u naar het tabblad 'server voor uitgaande e-mail', waarna u het volgende op uw scherm te zien zult krijgen. 

Neemt u de instellingen over, zoals te zien op de hierboven getoonde afbeelding en vul bij 'aanmelden met' de volgende gegevens in:
Gebruikersnaam: mail@uwdomein.nl
Wachtwoord: wachtwoord voor dat e-mail adres.

Met deze instellingen zult u merken dat de foutmelding(en) zal verdwijnen en u uw e-mail netjes kunt verzenden.

Gerelateerde artikelen Hoe stel ik een e-mailaccount in MS Outlook in?
Hoe stel ik een e-mailaccount in op Windows 8?
Hoe stel ik Outlook Express in?
Hoe maak ik een mailaccount aan met Apple Mail?
Kan ik uw SMTP-server gebruiken?
Artikel details
Artikel ID: 42
Categorie: Mail

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid